Joensuun Kansalaistalon www.kansalaistalo.fi-sivustoa koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta. Sivuston on täytettävä Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1-kriteerien vaatimustasot A ja AA.
Tämä saavutettavuusseloste on julkaistu 21.9.2020. Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry on arvioinut itse sivuston saavutettavuutta verkkoselaimen Google Lighthouse- ja Wave-lisäosilla.
Digipalvelun saavutettavuuden tila
kansalaistalo.fi-sivusto täyttää suurimman osan saavutettavuusvaatimuksista.
Digipalvelun ei-saavutettava sisältö
Niiltä osin kuin ennen 23.9.2018 julkaistuja liitetiedostoja tarvitaan asiointiin, muutamme nämä keskeiset asiointiin tarvittavat liitetiedostot saavutettaviksi. Teemme saavutettavuuskorjauksia sitä mukaa kuin tiedostoja päivitetään.
Saavutettavuuspalaute ja yhteystiedot
Huomasitko saavutettavuuspuutteen sivustollamme? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.
Sinulla on oikeus perustellusta syystä saada saavutettavassa muodossa tiedot, jotka tarvitset etujesi, oikeuksiesi tai velvollisuuksiesi selvittämiseksi tai toteuttamiseksi. Voit pyytää tarvitsemiasi tietoja saavutettavassa muodossa ja antaa saavutettavuuspalautetta sähköpostilla: digituki@pksotu.fi. Vastaamme pyyntöösi 14 päivän sisällä. Jos pyyntö koskee laajaa sisältöä, voimme jatkaa vastausaikaa enintään kahdella viikolla.
Valvontaviranomainen
Jos huomaat sivustolla saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille eli sivuston ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit tehdä ilmoituksen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot:
Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö
www.saavutettavuusvaatimukset.fi
saavutettavuus(at)avi.fi
puhelinnumero vaihde 0295 016 000